Šmarjetna gora

Sv. Marjeta in sv. JoštLe slabo uro vzpona je potrebno za čudovit razgled nad večjim delom Gorenjske, pa vendarle se Šmarjetne gore drži ne ravno najboljši sloves. K temu največ prispevata hotel Bellevue na vrhu in asfaltirana cesta do njega, ki velja za edino pot na vrh. Glede hotela vam sicer ni pomoči, a do njega se lahko povzpnete tudi po prijetnejši pešpoti skozi gozd. Namesto da bi avto pustili pod začetkom ceste na Šmarjetno goro, se je potrebno zapeljati naprej proti Joštu. Na mestu, kjer cesto prečka električni daljnovod, je na desni strani večje parkirišče, ki služi kot eno od izhodišč za vzpon na Jošt, a z nekaj iznajdljivosti je od tod mogoče doseči tudi Šmarjetno goro.

Na začetku potiZačnemo z vzponom po dobro vidnem kolovozu vzdolž daljnovoda. Tik preden ta zavije v gozd na desni lahko opazimo stezo, ki preči poseko. Sledimo ji vse do gozda, kjer se izteče v križišče številnih poti, po tablah sodeč na trasi nekdanje trim steze. Mi nadaljujemo kar v isti smeri po najbolj izhojenem gozdnem kolovozu. Tudi ko dosežemo travnik s kozolcem in kmetijo nad njim, kolovozu sledimo še naprej v levo.

Pešpot uporabljajo tudi pticeV nadaljevanju se pot razcepi še večkrat, a ves čas brez težav lahko sledimo širši alternativi. Šele na razcepu poti pod gozdno jaso se prvič znajdemo v nekaj večji dilemi. Najboljša izbira je pot, ki se prečno vzpenja, tako da imamo jaso na svoji desni strani. A pobočje je precej prepredeno s potmi, tako da skorajda ne moremo zaiti, dokler vemo, da bomo večji del vzpona opravili po grebenu, ki na vrh vodi iz severozahodne smeri. Mi smo pri vzponu na omenjenem križišču izbrali pot ob desni strani jase in ravno tako dosegli greben, le z dodatnim ovinkom.

Pogled proti Škofji LokiNa grebenu pot postane bolj strma, je pa orientacija zato toliko enostavnejša. Na vrh vodi le še ena pot, ki se zgolj občasno razcepi na par alternativ, ki so jih za vzpon izbirali naši predhodniki in vse vodijo v isti smeri. Ko dosežemo makadamsko cesto, vemo, da smo že skoraj na cilju. Lahko jo prečkamo in po kratkem odseku strme poti skozi gozd dosežemo asfaltirano cesto na zadnjem ovinku pod vrhom, ali pa zavijemo levo na makadamsko cesto in zadnji del vzpona opravimo po asfaltu.

Zasneženi vrhovi KaravankV primeru lepega vremena se nam splača sprehoditi po vrhu in se razgledati v vse smeri. Mimo cerkve sv. Marjete vidimo sv. Jošt, izpod hotela se nam pogled odpira na Storžič, Kriško goro, Dobrčo ter del Karavank in Kamniško Savinjskih Alp, s terase hotela se najlepše vidi Kranj, s ceste nanjo pa pogled lahko usmerimo mimo Stražišča proti Škofji Loki. Vrniti se bomo morali kar po isti poti, pred tem pa si lahko v hotelski restavraciji privoščimo še kosilo ali osvežilno pijačo.

Oglejte si album slik z izleta.

Oglejte in prenesite si zemljevid poti.

Naročite se na vir RSS.

Objavite prvi komentar

Potepanja v naravi © 2009. Avtor predloge: Dicas Blogger.