Kamniška Bistrica

Zemljevid Najboljše izhodišče za ogled številnih zanimivosti ob koncu doline Kamniške Bistrice je parkirišče pod domom v Kamniški Bistrici, kjer se konča asfaltirani del ceste v tej dolini, na katero zavijemo v Stahovice levo s ceste iz Kamnika za Gornji Grad. Kot večina tovrstnih parkirišč se tudi to ob koncih tedna kljub svoji velikost kmalu zapolni, zato je dobro prispeti dovolj zgodaj. Prva zanimivost je izvir Kamniške Bistrice, ki je od parkirišča oddaljen komajda kakšno minuto. Ob umetnem jezeru na nasprotni strani ceste, kot je parkirišče, nas levo ob njem usmeri kažipot, a tudi brez njega nam iskanje tega vodnatega izvira ne bi smelo povzročati težav.

Jezero pri izviru Kamniške Bistrice Od tod se lahko vrnemo nekoliko nazaj ob cesti, po kateri smo prispeli do parkirišča. Kmalu dosežemo velik kažipot, ki nas usmerja proti Plečnikovemu dvorcu in spominskemu parku. Čeprav moramo sodeč po planinskem zemljevidu za pešpot proti soteski Predaselj zaviti desno na to cesto in nato kmalu levo na markirano pot, njenega začetka tu ne bomo našli, čeprav nas bo do nje pripeljala katera od številnih bližnjic, ki res zavijajo v levo pred mostom čez Bistrico. A če nadaljujemo še nekaj metrov naprej po asfaltu, se bo obljubljena markirana pot kmalu res odcepila levo z nje.

Mali Predaselj Ko dosežemo križišče pešpoti, lahko zavijemo levo, kot nas usmerjajo markacije, morda še bolj zanimiva alternativa pa je označen kratek spust navzdol do Malega izvirka, od koder se lahko nato naprej ponovno povzpnemo na markirano pot. Kmalu prispemo do Velikega Predaslja, ki si ga lahko najbolje ogledamo z betonskega mosta, po katerem vodi cesta čez Bistrico na tem mestu. Pešpot se še nadaljuje po levem bregu Bistrice in jo nato prečka prek lesene brvi. Kmalu po tem se markirana pot razcepi. Levo navzdol se spustimo do Bistrice med obema Predasljema, od koder se ponuja predvsem zelo lep pogled na Mali Predaselj, medtem ko bi desno lahko nadaljevali po Koželjevi poti po desnem bregu Bistrice skoraj povsem do Kamnika.

Plečnikov dvorec Po ogledu soteske se vrnemo do mostu, s katerega smo si ogledovali Veliki Predaselj in ga prečkamo. Takoj nato zavijemo desno ob Bistrici, kamor nas usmerijo kažipoti za spominski park in Plečnikov dvorec. Po nekaj lepih pogledih na Bistrico in njen zares slikovit desni pritok, ki izvira tik nad njo, kmalu pridemo do prostora za piknik pri Jurju, kjer se pot združi s cesto, po kateri bi prišli, če bi sledili prvemu kažipotu za spominski park, mimo katerega smo šli na poti do Predaslja. Kmalu pridemo do na žalost opuščenega Plečnikovega dvorca in mimo njega nadaljujemo pot za spominski park. Ta postaja vedno bolj kamnita in strma. Ko se približamo suhi strugi hudournika, moramo postati pozorni, da ne zgrešimo nadaljevanja poti. Kmalu za ponovnim kažipotom na levi strani poti moramo namreč strugo prečkati, na kar nas lahko opozori neizrazit shojen spust v strugo ali lažje živo rdeč kažipot na nasprotni strani struge, ki nas usmerja desno v gozd. Če bomo s prečkanjem struge predolgo odlašali, bomo namreč na drugi breg prišli nad omenjenim odcepom in kaj hitro nas lahko premami dobro shojena pešpot, ki se nadaljuje v breg ob strugi. Toda ta se po krajšem vzponu ponovno spusti v strugo in povsem konča, zato se bomo prisiljeni vrniti.

Spominski park Če odcepa desno nismo zgrešili, bomo kmalu prispeli do table, ki nas opozori na začetek spominskega parka, v katerem si lahko v senci gozda ogledamo številne spominske plošče ponesrečencem v Kamniško-Savinjskih Alpah. Iz parka izstopimo na drugi strani in pri kažipotu za spominski park, ki kaže na pot, po kateri smo prišli, nadaljujemo po zgornji poti. Kmalu se spustimo do struge plitkega potoka, ki ga brez težav prečkamo in se povzpnemo na gozdno cesto iz Kamniške Bistrice proti Žagani Peči. Po tej cesti se lahko spustimo neposredno do doma, če pa nam hoja po njej ne diši preveč, pa se po njej raje še nekoliko vzpnemo do markirane poti za Kokrsko sedlo. Proti njej se lahko s ceste odpravimo že za prvim izrazitejšim desnim ovinkom po precej zaraščenem kolovozu, ali pa nadaljujemo vzdolž nje še nekaj sto metrov do odcepa kolovoza za žičnico na Kamniško sedlo, kjer pridemo do markacij za Kokrsko sedlo na levo oz Dom v Kamniški Bistrici na desno. Seveda izberemo spust na desno, ki nas po vedno širši in vedno bolj strmi poti hitro pripelje nazaj do parkirišča, kjer smo pustili svoj avto.

>> Album slik <<

Objavite prvi komentar

Potepanja v naravi © 2009. Avtor predloge: Dicas Blogger.