Veliki Zvoh

Zemljevid Za izhodišče bomo vzeli Dom na Gospincu ob zgornji postaji gondolske žičnice na Krvavec. Kadar obratuje se je tja mogoče pripeljati kar z žičnico s parkirišča pod Krvavcem, sicer pa je potrebno v Gradu za Cerkljami zaviti desno proti Ambrožu pod Krvavcem in nato mimo njega vse do konca asfaltirane ceste, ki se nadaljuje po vedno ožjem makadamu, ki pa je večinoma v dobrem stanju. V vseh razcepih se je potrebno držati leve strani. Ko ugledamo gondolsko žičnico, vemo, da smo na cilju in je potrebno le še parkirati ob domu. Upoštevati je potrebno, da gre ob lepih koncih tedna za priljubljen izletniški cilj, zato je dobro prispeti dovolj zgodaj, ko parkiranje še ne predstavlja težave.

Plečnikova kapela Marije Snežne Kljub temu, da zemljevid obeta markirane poti, bomo videli le malo markacij, vendar pa travnata pobočja nudijo dober razgled in izgubiti se praktično ni mogoče. S parkirišča se tako najprej za domom odpravimo v hrib proti Domu na Krvavcu, ki ga imamo ves čas pred očmi. Držimo se desnega roba pobočja, prečkamo ograjo za živino skozi vrata in mimo table, ki označuje arheološko najdišče, nadaljujemo vzpon nekoliko v levo, kjer lahko z nekaj domišljije razpoznamo sledove poti, kateri sledimo vse do doma. Na desni vidimo Kriško planino, ki bi lahko služila kot alternativno izhodišče.

Pogled z vrha Krvavca Nadaljujemo mimo Plečnikove kapelice Marije Snežne, po levi okrog vrtače proti oddajniku. Markirana pot nas sedaj vodi okrog vrha Krvavca, na katerega pa se po pobočju izplača povzpeti zaradi odličnega razgleda, ki se nam od tam ponuja: na zahodu Storžič, dolina Kokre, Grintovec in Kalški greben, na severu naš cilj Veliki Zvoh, na vzhodu Velika planina, dolina Korošice in Kamniški vrh ter na jugu Ljubljanska kotlina, dolina Save in Julijske Alpe v daljavi. Pogled z Velikega Zvoha še zdaleč ni primerljiv.

Akumulacijsko jezero S Krvavca se ob ograji smučišča spustimo do makadamske poti ter nadaljujemo vzpon po travnatem pobočju vse do našega cilja. Tam nas najprej pričaka akumulacijsko jezero, ki ga obidemo po levi ter se povzpnemo v breg, kjer se ponuja nekaj klopic ter najboljši razgled na tem vrhu. Takoj za ograjo se nahaja še vpisna knjiga, ki je že prepolna in komaj čaka na novo nadomestno. Od tod bi pot lahko nadaljevali proti vrhu Korena, lahko pa se vrnemo po približno isti poti oz. pri spustu izberemo tista pobočja, ki so nam ljubša. Predvsem od Doma na Krvavcu se do Doma na Gospincu bolj splača spustiti po bolj položnih pobočjih, ki jih dosežemo, če zavijemo desno po makadamski cesti in se nato z nje spustimo po pobočjih na levi.

>> Album slik <<

Objavite prvi komentar

Potepanja v naravi © 2009. Avtor predloge: Dicas Blogger.